ဒီပို႔စ္ေလးက ရီမိုးရဲ့ ေမးလ္ထဲကို သူငယ္ခ်င္းတစ္ေယာက္ပို႔ထားတဲ႔စာေလးပါ။ ဗမာလူမ်ိဴး ဗုဒၶဘာသာဝင္အေပါင္းတို႔ အမွန္တကယ္ကို သိသင္႔တဲ႔ တရားေတာ္ေတြပါ။ အသက္အရြယ္မေရြးသိသင္႔တဲ႔အတြက္ ရီမိုးလည္း ကိုယ္႔ဘေလာက္မိသားစုေတြကို ေဝမွ်ခ်င္တဲ႔ စိတ္ေလးျဖစ္မိလို႔ျပန္ျပီးေဖာ္ျပေပးပါတယ္။ သူတစ္ပါး ပို႔စ္ကို ခိုးယူေဖာ္ျပျခင္းမဟုတ္ပါ။ သိေစခ်င္ေသာစိတ္၊ သူငယ္ခ်င္းအေပါင္းအား
ဖတ္ေစခ်င္ေသာ ေစတနာျဖင္႔သာ ျပန္လည္ေဝမွ်ျခင္းျဖစ္ပါသည္။ ရီမိုး၏ စာမ်က္ႏွာသို႔ အလည္ေရာက္ေသာ မေရာက္ေသာ သူငယ္ခ်င္းအားလံုး အစစအရာရာ အစဥ္ေျပ ေခ်ာေမြ႔ေသာ ဘဝလမ္းကို စိတ္ခ်မ္းသာ ကုိယ္ခ်မ္းသာျဖင္႔ ေလွ်ာက္လွမ္း ႏိုင္ႀကပါေစ......
Living together ႏွင့္ ကာေမသုမိစၧာစာရ ။ အရွင္ ၀ိစိတၱ (မနာပဒါယီ)
Living together ဆုိတဲ့ စကားကုိ “လက္မထပ္ဘဲ အတူေနျခင္း”လုိ႔ အဓိပၸါယ္ နားလည္ ႏုိင္ပါတယ္။ ဒီအေလ့ အက်င့္ဟာ အေနာက္တုိင္းမွ ဆင္းသက္လာတဲ့ အေလ့အက်င့္ လုိ႔လည္း ေျပာႏုိင္ပါတယ္။ သူတုိ႔ အဆုိအရ လူတစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အိမ္ေထာင္ဘက္ အျဖစ္ တစ္ဘ၀လုံး အတူ လက္တဲြ သြားရမယ့္ အေရးမွာ တစ္ေယာက္ အေၾကာင္း တစ္ေယာက္ မသိဘဲ ဘုမသိ ဘမသိ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး ထာ၀ရ ေနထုိင္သြားတာထက္ စာရင္ တရား၀င္ လက္မထပ္ခင္ ႏွစ္ဦး သေဘာတူ အတူ ေနထုိင္ၿပီးမွ တရား၀င္ လက္ထပ္တာက အိမ္ေထာင္ေရးမွာ ျပႆနာ အျဖစ္နည္းၿပီး ေရရွည္ မွာလည္း သာယာတဲ့ အိမ္ေထာင္ေရး ျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အတြက္ လက္မထပ္ခင္ အတူေနတဲ့ living together ပုံစံကုိ က်င့္သုံးျခင္း ၿဖစ္ေၾကာင္း သိရပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္လည္း အေနာက္တုိင္းက လူအေတာ္ မ်ားမ်ားဟာ ဒီစနစ္ကုိ က်င့္သုံး ေနၾကၿပီး တစ္ခ်ိဳ႕ဆုိ သားသမီး တစ္ေယာက္ ႏွစ္ေယာက္ရမွ လက္ထပ္တာေတာင္ ရွိပါေသးတယ္။
အေနာက္တုိင္းသား ေေတြရဲ႕ အဆုိအရ ေအာင္ျမင္တယ္လုိ႔ ထင္ရတဲ့ ဒီစနစ္ဟာ အေနာက္တုိင္း ကေနၿပီး အေရွ႕တုိင္းအထိ ျပန္႔ႏွံ႔ လာေနပါတယ္။ ဥေရာပတုိက္၊ အေမရိကတုိက္ မွသည္ အာရွတုိက္၊ အဲဒီကမွ တစ္ဆင့္ အခုေတာ့ အေရွ႕ေတာင္ အာရွ ႏုိင္ငံမ်ားကုိပါ ျပန္႔ႏွံ႔ လာေတာ့တာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူတုိ႔စနစ္ ဘယ္ေလာက္ပဲ ေကာင္းေနေပမယ့္ ဒီစနစ္ဟာ အာရွတုိက္ ယဥ္ေက်းမႈ. နဲ႔ေတာ့ ဆန္႔က်င ္ေနပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ ဗုဒၶဘာသာ ကုိးကြယ္တဲ့ ႏုိင္ငံေတြ အေနနဲ႔ ကေတာ့ ဒါဟာ အမတန္ ေျပာင္းျပန္္ ျဖစ္ေနတဲ့ စနစ္ ္ျဖစ္ေန ပါတယ္။ လက္မထပ္ဘဲ အတူေနတဲ့ စနစ္နဲ႔ ဗုဒၶဘာသာမွာ လာတဲ့ ကာေမသု မိစၧာစာရနဲ႔ ေျဖာင့္ေျဖာင့္ႀကီး ဆန္႔က်င္ ေနပါေတာ့တယ္။
ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ေန႔စဥ္ ခါး၀တ္ပုဆုိးလုိ ၿမဲၿမံ ေနရမယ့္ ငါးပါးသီလ ထဲမွာ ကာေမသု မိစၧာစာရ သိကၡာပုဒ္လည္း တစ္ခု အပါအ၀င္ ျဖစ္ပါတယ္။ ကာမဂုဏ္ မ်ားမွာ ေဖာ္လဲြ ေဖာက္ျပန္ ျပဳက်င့္ျခင္းမွ ေရွာင္ၾကဥ္ျခင္းလုိ႔ အဓိပၸါယ္ ရပါတယ္။ ဒီသိကၡာပုဒ္ဟာ တစ္လင္ တစ္မယား စနစ္ကုိ အေကာင္အထည္ ေဖာ္ေပးထားတာ ျဖစ္ပါတယ္။ ကာမဂုဏ္ မွီ၀ဲတာကုိ ေရွာင္ႏုိင္ရင္ ေကာင္းေပမယ့္ မေရွာင္ ႏုိင္ရင္ေတာ့ ကုိယ့္အိမ္သူ သက္ထား၊ ကုိယ့္လင္ေယာက်္ား နဲ႔ပဲ မွီ၀ဲ ေနထုိင္ ႏုိင္ေၾကာင္း ခြင့္ျပဳ ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ အိမ္ေထာင္သည္ မွန္သမွ် ကာမဂုဏ္ ကိစၥမွာ ကုိယ့္လင္ေယာက်ာ္း၊ ကုိယ့္ဇနီးမယားက လဲြၿပီး က်န္တဲ့ ဘယ္သူ႔ အေပၚမွာကုိမွ ဘယ္လုိ အေၾကာင္း ျပခ်က္နဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ မေဖာက္ျပန္ ရဘူးလုိ႔ တားျမစ္ထားျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီကာေမသု မိစၧာစာရ သိကၡာပုဒ္ဟာ အိမ္ေထာင္သည္ မ်ားကုိ ရည္ညြန္းပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္ေထာင္သည္ အမ်ိဳးသား/ ေယာက္်ားမ်ား အတြက္ ပုိၿပီး တားၿမစ္ ၿခင္း ၿဖစ္ပါတယ္။ အမ်ိဳးသား/ ေယာက်္ားမ်ား အတြက္ ကာေမသုနဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး မသြားလာအပ္တဲ့ မိန္းမ (၂၀)ရွိေၾကာင္း ပါရာဇိကဏ္ အ႒ကထာမွာ ဖြင့္ျပထားပါတယ္။ အဲဒီ ၂၀က
(၁) အမိ ေေစာင့္ေရွာက္တဲ့ မိန္းမ၊
(၂) အဘ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ မိန္းမ၊
(၃) အမိ အဘ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ မိန္းမ၊
(၄) ေမာင္ႀကီး ေမာင္ငယ္ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ မိန္းမ၊
(၅) အစ္မ ညီမ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ မိန္းမ၊
(၆) ေဆြမ်ဳိး ေေစာင့္ေရွာက္တဲ့ မိန္းမ၊
(၇) အႏြယ္တူ ေစာင့္ ေရွာက္တဲ့ မိန္းမ၊
(၈) တရား က်င့္သံုးဖက္ ေစာင့္ေရွာက္တဲ့ မိန္းမ။
ဒီ မိန္းမ ရွစ္မ်ဳိးက ကာမပိုင္မရွိတဲ့ အပ်ဳိစင္ မိန္းမမ်ား ျဖစ္ၾကၿပီး
(၉) ေစ့စပ္ ေၾကာင္းလမ္းၿပီး မိန္းမ၊
(၁၀) လက္မထပ္ရန္ မင္းအမိန္႔အာဏာျဖင့္ တားျမစ္ထားတဲ့ မိန္းမ၊
(၁၁) ဥစၥာျဖင့္ ၀ယ္ထားတဲ့ မိန္းမ၊
(၁၂) ေယာက်ၤား တစ္ဦးဦးနဲ႔ အလိုတူ၍ အတူူေနတဲ့ မိန္းမ၊
(၁၃) စည္းစိမ္ ေပးၿပီး မယား ျပဳလုပ္ထားတဲ့ မိန္းမ၊
(၁၄) အ၀တ္ ပုဆိုးေပးၿပီး မယားျပဳ ထားတဲ့ မိန္းမ၊
(၁၅) ေရႊခြက္မွာ လက္စံုခ်ၿပီး ေယာကၤ်ားနဲ႔ ထိမ္းျမား လက္ထပ္ထားတဲ့ မိန္းမ၊
(၁၆) ေခါင္းရြက္ လုပ္ကိုင္ စားေသာက္ရတဲ့ မိန္းမကို ေခါင္းမရြက္ေစဘဲ သိမ္းယူထားတဲ့ မိန္းမ၊
(၁၇) ကၽြန္လည္းျဖစ္ မယားလည္းျဖစ္တဲ့ မိန္းမ၊
(၁၈) အမႈလုပ္လည္းျဖစ္ မယားလည္းျဖစ္တဲ့ မိန္းမ၊
(၁၉) စစ္ေျမမွ ေဆာင္ခဲ့တဲ့ သံု႔ပန္းမိန္းမ၊
(၂၀) တစ္ဦးဦးရဲ႕ ေခတၱမယား ျဖစ္ေနတဲ့ မိန္းမ
ဒီမိန္းမ(၁၂)ဦးကေတာ့ ကာမပိုင္ ေယာကၤ်ားရွိတဲ့ မိန္းမ မ်ားျဖစ္ပါတယ္။
ကာမပိုင္ မရွိတဲ့ ပထမ မိန္းမ ရွစ္ေယာက္ ကေတာ့ တစ္ျခား ေယာကၤ်ားနဲ႔ ဆက္ဆံမႈ ျပဳေပမယ့္ သူ႔ကာမကို သူသာ ပိုင္တဲ့အတြက္ ကာေမသု မိစၧာ မထိုက္ပါဘူး။ ဒါေပမဲ့ ေယာကၤ်ားမွာေတာ့ ( မသြားလာ ထိုက္ေသာ မိန္းမ) အဂမနီယ ျဖစ္တဲ့ မိန္းမကို က်ဴးလြန္တဲ့ အတြက္ ကာေမသု မိစၧာရ ထိုက္ပါတယ္။
ကာမပိုင္ရွိတဲ႔ မိန္းမ(၁၂)ေယာက္က ကာမပိုင္မွ တစ္ပါး တစ္ျခား ေယာကၤ်ားနဲ႔ က်ဴးလြန္မိရင္ ကာေမသု ထိုက္သလို က်ဴးလြန္တဲ့ ေယာကၤ်ားမွာလည္း ထိုက္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဒီလုိ သြားလာရာမွာ ကာေမသု မိစၧာစာရ ထုိက္တဲ့အဂၤါရပ္ ေတြနဲ႔ျပည့္စုံမွ ထုိက္တယ္ ဆုိတာကုိေတာ့ သတိျပဳႏုိင္ပါတယ္္။
အဲဒီအဂၤါရပ္ေတြက
(၁) မသြားလာ ထိုက္ေသာ မိန္းမ ( အဂမနီယ) မိန္းမျဖစ္ျခင္း။
(၂) မွီ၀ဲ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံ လုိသည္႔ စိတ္ရွိျခင္း။
(၃) မွီ၀ဲမူ. ကို လုံုလ ျပဳျခင္း။
(၄) မဂ္အခ်င္းခ်င္း ထည့္သြင္းးတာကို သာယာျခင္း (မွီ၀ဲ ေပါင္းသင္း ဆက္ဆံရာ၌ သာယာျခင္း) တုိ႔ပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအဂၤါေလးခ်က္နဲ႔ ညီရင္ ကာေမသု မိစၧာစာရ ထိုက္ၿပီး၊ ေလးပါး အနက္က တစ္ပါးပါး ခြ်တ္ယြင္းေနတယ္ ဆိုရင္ေတာ့ မထိုက္ပါဘူး။ ဒါက စာေပမွာ လာတဲ့ ကာေမသု မိစၧာစာရနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒီအဖြင့္ေတြအရ ျပည္ပကုိေရာက္ၿပီး အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ တစ္ေယာက္နဲ႔ တစ္ေယာက္ အဆင္ေျပေစဖုိ႔ living together သေဘာနဲ႔ ေနေနၾကသူမ်ား အထူး သတိျပဳသင့္တဲ့ အခ်က္ေတြ ရွိပါတယ္။ ေယာက်္ားေလး ေတြေရာ မိန္ကေလး ေတြေရာ အတူတူ ေနၾကရာမွာ အထက္ပါ ကာေမသုနဲ႔ ပတ္သက္တဲ့ ဖြင့္ဆုိခ်က္ေတြကုိ သတိျပဳၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး တရား၀င္ ကာမပုိင္ရွိတဲ့ ေယာက္်ားမ်ား၊ မိန္းမမ်ားဟာ ျပည္ပေရာက္ၿပီး မသိမသာ အတူတူ ေနေနၾက တာေတြ ရွိႏုိင္ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ေလ ေယာက္်ားက တရား၀င္ အိမ္ေထာင္ျပဳၿပီး ကာမပုိင္ ရွိသလုိ၊ တစ္ခါတစ္ေလ မိန္းကေလးကလည္း တရား၀င္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ကာမပုိင္ ရွိေနတာေတြ ရွိတတ္ပါတယ္။ ဘာပဲ ျဖစ္ျဖစ္ ကုိယ့္ကုိယ္ကုိ အသိဆုံး ျဖစ္တဲ့အတြက္ ကုိယ့္ရဲ႕ living together ဟာ ကာေမသု မိစၧာစာရ လြတ္မလြတ္ အထူးဆင္ျခင္ သင့္ပါတယ္။
ၿပီးေတာ့ ဒီေန႔ေခတ္မွာ အေၾကာင္း အမ်ိဳးမ်ိဳးေၾကာင့္ အမိျမန္မာျပည္ ကေန အျပင္ ေရာက္ေနတဲ့သူ အေတာ္မ်ားမ်ားဟာ ျပည္ပကုိ ေရာက္သြားတာနဲ႔ တစ္ၿပိဳင္တည္း အကုန္လုံး လြတ္လြတ္ လပ္လပ္ကုိ ေနပစ္ လုိက္တာေတြ ေတြ႕ျမင္ၾကား သိေနရ ပါတယ္။ တစ္ခ်ိဳ႕က ျပည္ပမွာ ရပ္တည္ေရး အဆင္မေျပတာ၊ အဆင္ေျပ ေပမယ့္လည္း ကုိယ္က်င့္ သီလပုိင္းကုိ ဂ႐ုမစုိက္ လုိတာ၊ အေနာက္တုိင္း စနစ္ကုိ အတုယူ အားက်ေနတာ စတာ ေတြေၾကာင့္ ကာမပုိင္ ရွိသူေတြေရာ၊ မရွိသူေတြပါ၊ မိဘ ညီအစ္ကုိ ေမာင္ႏွမ စတဲ့ အုပ္ထိန္းသူ ရွိသူေတြေရာ မရွိသူေတြပါ living together အျဖစ္နဲ႔ ေနေနၾကတာ ၾကားသိရ ျပန္ပါတယ္။ ဒီလုိ အတူ ေနတာေတြဟာ ကာေမသု မိစၧာစာရ အဂၤါေတြနဲ႔ ျငိမၿငိ၊ ကာေမသုကံ ေျမာက္မေျမာက္ သတိျပဳ ဆင္ျခင္ၾကဖုိ႔ လုိပါတယ္။
တကယ္ေတာ့ ကာမဂုဏ္ကိစၥကုိ အေလးေပးေလ့ မရွိတဲ့ ဗုဒၶဘာသာ သေဘာအရ ဘယ္လုိအ ေၾကာင္းမ်ိဳးနဲ႔ပဲ ျဖစ္ျဖစ္ လက္မထပ္ဘဲ အတူေနတဲ့ အေလ့ဟာ ကာေမသု မိစၧာစာရကံ ထုိက္ေစဖုိ႔ အေၾကာင္း အေတာ္မ်ားတယ္ ဆုိတာ သတိျပဳဖုိ႔ လိုပါတယ္။ ျဖစ္ဖုိ႔လည္း လြယ္ကူပါတယ္။ အထူးသျဖင့္ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး သူမ်ား အထူးသတိ ျပဳသင့္ပါတယ္။ ေယာက္်ားသားမ်ား အေနနဲ႔ အိမ္ေထာင္က်ၿပီး ကုိယ့္ဇနီးနဲ႔ အတူ ကာမဂုဏ္ မွီ၀ဲမႈဟာ ကာေမသု မိစၧာစာရ ကံမျဖစ္ေပမယ့္ တစ္ျခား အမ်ိဳးသမီး တစ္ဦးဦးနဲ႔ သြားလာ ေပ်ာ္ပါးမယ္ဆုိရင္ အိမ္ေထာင္ေရး ေဖာက္ျပန္မႈ ျဖစ္တဲ့အျပင္ ကာေမသု မိစၧာစာရက ံလည္း ျဖစ္ပါတယ္။ တရား၀င္ သေဘာအရ ကုိယ္လုပ္ ေကၽြးႏုိင္လုိ႔ ဇနီးအမ်ားႀကီး ယူထားတယ္ ဆုိရင္ေတာ့ ဒါဟာ ကံမေျမာက္ျပန္ပါဘူး။ က်န္တဲ့ သေဘာေတြနဲ႔ဆုိ ဘယ္လုိမွ ကာေမသုကံ မလြတ္ႏုိင္တဲ့ သေဘာရွိပါတယ္။ အမ်ိဳးသမီး မ်ားလည္း ဒီအတုိင္းပါပဲ။ ကုိယ့္ လင္ေယာက်္ား ကလဲြၿပီး က်န္တဲ့ ေယာက်္ား တစ္ေယာက္ေယာက္နဲ႔ ကာမ ဂုဏ္ေဖာက္ျပန္တာ ကာေမသု မိစၧာစာရကံ ျဖစ္ေစပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ယေန႔ ေခတ္စားေနတဲ့ living together စနစ္ဟာ ဗုဒၶဘာသာ ႐ႈေထာင့္အရ ကာေမသု မိစၧာစာရကံ ျဖစ္ဖုိ႔ လြယ္တယ္လုိ႔ ဆုိျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။
ဆုိလုိတာက လက္မထပ္ဘဲ အတူေနၾက တာေတြဟာ အေနာက္ တုိင္းသားမ်ားရဲ႕ သေဘာအရ ေရရွည္ အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပေရး အတြက္ အေထာက္အကူ ျဖစ္ေစတယ္လုိ႔ ဆုိေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာ သေဘာအရ ဒါဟာ အကုသုိလ္ အျပစ္ျဖစ္တဲ့ ကာေမသု မိစၧာ စာရကံ ျဖစ္စရာ အေၾကာင္း ျဖစ္ႏုိင္တယ္လုိ႔ ဆုိလုိတာ ျဖစ္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ လက္မထပ္ခင္ ဘယ္ေလာက္ပဲ အတူတူေနၿပီး အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ေျပေအာင္ ႀကိဳးစားၾကေပမယ့္ တကယ္တမ္း လက္ထပ္တဲ့ အခါက်ေတာ့လည္း အိမ္ေထာင္ေရး အဆင္ မေျပတာေတြက အမ်ားႀကီးပါပဲ။ အဓိကကေတာ့ တစ္ဦး တစ္ေယာက္ ခ်င္းရဲ႕ ကုိယ့္က်င့္တရား ေကာင္းမြန္ ထိမ္းသိမ္းေရးက အဓိက က်ပါတယ္။ ခုမ ွေတြ႕ၾကေပမယ့္လည္း ေတာ္တဲ့သူက ေတာ္ေနမွာျဖစ္ၿပီး ကိုယ့္က်င့္တရား ေကာင္းသူက ေကာင္းေနမွာ ျဖစ္ပါတယ္။ သူေတာ္ေကာင္းဟာ သူေတာ္ေကာင္း ပါပဲ။
ဒါေၾကာင့္ လြတ္လပ္မႈနဲ႔ အတူ အသိပညာ၊ အေတြ႕အႀကဳံ နည္းပါးကာ ဘာသာတရား အဆုံးအမမ်ား အေပၚ အေလးထားေလ့ မရွိၾကတဲ့ ျပည္ပေရာက္ တစ္ခ်ိဳ.ေသာ ျမန္မာမ်ား အေနနဲ႔ သူမ်ားေယာင္လုိ႔ ေယာင္၊ အေမွာင္ေတာင္မွန္း ေျမာက္မွန္းမသိ မျဖစ္ရ ေလေအာင္ သူမ်ား living together ဆုိၿပီး ကုိယ္ကပါ လုိက္ၿပီး living together မလုပ္မိၾကဖုိ႔၊ ခဏတာ အေပ်ာ္၊ ခဏတာ အဆင္ေျပမႈ. ေတြနဲ႔ ဘ၀သံသရာ ဒုကၡ ျဖစ္ေစမယ့္ မေကာင္းတဲ့ အလုပ္ေတြမွာ လုိက္ၿပီး မလုပ္မိၾကဖုိ႔ အထူး လုိအပ္တယ္ ဆုိတာ သတိျပဳၾကရင္း living togetherနဲ႔ ကာေမသု မိစၧာစာရကုိ ေသခ်ာစဥ္းစား ဆင္ျခင္ကာ အတူေနရာမွ ကာေမသုအျဖစ္ မေရာက္မိ ၾကေစဖုိ႔ ေစတနာ စကားနဲ႔ အသိေပး ေျပာၾကား လုိက္ရပါေၾကာင္း…
စာေရးသူ = အရွင္၀ိစိတၱ (မနာပဒါယီ) ။ အခ်ိန္ 1:07 PM
စုစည္းထားမႈ = ေတြးမိသမွ်
အကုသိုလ္ ၿဖစ္သြားေသာ အခ်စ္ ။(ရေ၀ႏြယ္- အင္းမ)
အခ်စ္ဟာ မဂ္ဖိုလ္ နိဗၺာန္ကုိ ေက်းဇူးၿပဳသလို ဆိုးၾကိဳး ဆိုးပစ္ အတြက္လည္း ေက်းဇူး ၿပဳတတ္ၿပန္ပါတယ္။ ဘာၿဖစ္လို့ လဲဆုိေတာ့ အခ်စ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ၿပဳၿဖစ္သြားလို့ပါ။ ဒါကုိလည္း ပ႒ာန္းကပဲ ၿပထားပါတယ္။
အကုသေလာဓေမၼာ အကုသလႆ ဓမၼႆ ဥပနိႆယ ပစၥေယန ပစၥေယာ။
အကုသိုလ္က အကုသိုလ္ ကုိ ၿပန္ေက်းဇူး ၿပဳပါတယ္တဲ့။ ဘယ္လိုၿပဳတာလဲ ဆိုေတာ့
အခ်စ္ဆိုတဲ့ ရာဂကုိ အမွီၿပဳၿပီး အခ်စ္အတြက္ သူတစ္ပါး အသက္ကုိ သတ္မယ္။ သူတစ္ပါး ဥစၥာကုိခိုးမယ္။ လိမ္ေၿပာမယ္။ ကုန္းတိုက္စကား ကုိေၿပာမယ္၊ ၾကမ္းတမ္းတဲ့ စကားကုိ ေၿပာမယ္ စသည္ေတြ ၿပဳမိမယ္။ ေၿပာမိမယ္ ဆိုရင္ အခ်စ္ကေန ကုသိုလ္ မၿဖစ္ပဲ အကုသိုလ္ ၿဖစ္သြားတာပါ။
ေပၚလြင္ေအာင္ နည္းနည္းခ်ဲ့ ေၿပာရင္ ကိုယ့္ရဲ့ ဇနီး မယား စားဖို့ ေသာက္ဖို့ ၀တ္ဖို့ ေနဖို့ ထိုင္ဖို့ စီးဖို့ အတြက္ သူတစ္ပါး အသက္ သတ္မယ္။ မသမာတဲ့ နည္းနဲ့ စီးပြားရွာမယ္၊ လာဘ္စားမယ္၊ ေအာက္စိုက္ရွာမယ္၊ လိမ္ေၿပာမယ္ ဆိုရင္၊ အခ်စ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ၿဖစ္ သြားတာပါ။ ႒ာန ဆိုင္ရာေတြမွာ ေငြအလြဲ သံုးစားလုပ္လို. ေထာင္က် သြားတာေတြ၊ အလုပ္ၿပဳတ္ သြားတာေတြ ၾကားရ သိရဖူးမွာပါ။
လာဘ္စားတယ္၊ ေအာက္စိုက္ရွာတယ္၊ ေငြအလြဲ သံုးစားလုပ္တယ္ ဆိုတာေတြဟာ တကယ္ေတာ့ ကုိယ္တစ္ဦး တစ္ေယာက္တည္း စားဖို့ ေသာက္ဖို့ ဘယ္သူမွ မလုပ္ၾကပါဘူး။ ကုိယ့္ခ်စ္သူ ဇနီးမယားအတြက္ လုပ္ၿဖစ္သြားတာ မ်ားပါတယ္။ တကယ္ ေသခ်ာ စဥ္းစားၾကည့္ ရင္ အကုသိုလ္ ၿပဳရေတာ့ ကိုယ္တစ္ေယာက္တည္း ခံစားေတာ့ ကုိယ္ခ်စ္ရတဲ့ သူေတြ ေလာကအၿပစ္ သံသရာအၿပစ္ ခံရေတာ့ ကိုယ္တစ္ေယာက္ထဲ ၊ကုိယ့္ဘက္က အရူံးခ်ည္းပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ အခ်စ္ဆိုတဲ့ ရာဂက ပူး၀င္ထားတာ ဆုိေတာ့ ကုသိုလ္ အကုသိုလ္ ကို ခြဲမသိႏိုင္ ေတာ့ပါဘူး။ ခ်စ္ခ်စ္ အတြက္ဆို ဘာပဲလုပ္ရ လုပ္ရ၊ သူတစ္ပါး အသက္ပဲ သတ္ရသတ္ရ၊ သူတစ္ပါး ဥစၥာပဲ ခိုးရ ခိုးရ လုပ္ေတာ့မွာပါ။ အဓိက ကေတာ့ အခ်စ္အတြက္ အၿပစ္ေတြ လုပ္ၿဖစ္သြားၾကတာပါ။
အခ်စ္မွာ အသိဥဏ္ ရွိတဲ့ အခ်စ္ရယ္၊ အသိဥဏ္ မရွိတဲ့ အခ်စ္ရယ္ ဆိုၿပီး ႏွစ္မ်ိဳးရွိပါတယ္။ အသိဥဏ္ ရွိတဲ့ အခ်စ္ေတြနဲ့ ခ်စ္ၾကတဲ့ သူေတြ ကေတာ့ မိန္းမက ေယာက်ာ္းကုိ ကုသိုလ္ ၿပဳဖို့ တုိက္တြန္းပါတယ္။ ေယာက်ာ္းကလည္း မိန္းမကုိ ကုသိုလ္ၿပဳဖို. ၿပန္တိုက္တြန္း ပါတယ္။ ေယာက်ာ္း ၿဖစ္သူက တစ္ခါတစ္ေလ မသမာတဲ့ နည္းနဲ့ စီးပြား ရွာခ်င္ဦးေတာ့ မိန္းမၿဖစ္သူက အက်ိဳးသင့္ အေၾကာင္းသင့္ ေၿပာၿပၿပီး တားၿမစ္ပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ ဇနီးေမာင္ႏွံ ႏွစ္ေယာက္ ကုသိုလ္ေတြကို စိတ္တူကုိယ္တူ ၿပဴၿပီး ဘ၀ကို ေပ်ာ္ေပ်ာ္ရႊင္ရႊင္ ၿဖတ္သန္း ေနၾကပါတယ္။ အသိဥဏ္ ရွိတဲ့ အခ်စ္နဲ့ ခ်စ္ၾကတဲ့ အတြက္ သူတို.ဘ၀ဟာ သိပ္ၿပီး ၿငိမ္းခ်မ္း ေနပါတယ္။ ဘ၀ရဲ့ အဓိကေတြထဲမွာ ၿငိမ္း ခ်မ္းဖို.ကလည္း အစိတ္အပိုင္း တစ္ခုအေနနဲ့ ပါပါတယ္။ ၿငိမ္းခ်မ္းေနရင္ ဘ၀က ေနေပ်ာ္ပါတယ္။
အသိဥဏ္မဲ့ တဲ့ အခ်စ္နဲ့ ခ်စ္ၾကတဲ့ သူေတြကေတာ့ မိန္းမက ေယာက်္ား ၿဖစ္သူကုိ အကုသိုလ္ၿပဳဖို့ တိုက္တြန္းပါတယ္။ ေယာက်ာ္း ၿဖစ္သူကလည္း ဘာမွစဥ္းစား မေနေတာ့ဘဲ အကုသိုလ္ကုိ ၿပဳတတ္ပါတယ္။ ကုိယ္ၿပဳမူ ေနတာေတြကုိလည္း အကုသိုလ္ ရယ္လို့ မသိပါ ဘူး။ ဒီအတြက္ သူ့တို.ဘ၀မွာ မၿငိမ္းခ်မ္းမူ့က ကပ္ကပ္ ေနတတ္ပါတယ္။
အခ်စ္ေၾကာင့္ အကုသိုလ္ ၿပဳၾကတဲ့ ေနရာမွာ ပညာတတ္တာ မတတ္တာနဲ့လည္း မဆိုင္ပါဘူး။ အသက္ၾကီးတာ ငယ္တာနဲ့လည္း မဆိုင္ ပါဘူး။ ရာထူး႒ာနႏၱရ ၾကီးတာ မၾကီးတာနဲ့လည္း မဆိုင္ပါဘူး။ အသိဥဏ္ ရွိတာ၊ မရွိတာနဲ့ ပဲဆိုင္ပါတယ္။ အသိဥဏ္ရွိတဲ့ သူဟာ ဘယ္ေတာ့မွ အခ်စ္အတြက္ အကုသိုလ္ မၿပဳပါဘူး။ ဘာၿဖစ္လို့ လဲဆုိ အကုသိုလ္ရဲ့ အက်ိဳးအၿပစ္ကုိ သိေနလို.ပါ။
ခ်စ္တာခ်င္း တူေပမဲ့ အသိဥဏ္ ကြာသြားေတာ့ အၿပဳအမူ ပိုင္းလည္း ကြာသြားေတာ့တာပါ။ အၿပဳအမူ ပိုင္းရဲ့ ေနာက္ကြယ္မွာ ေကာင္းက်ိဳး ဆိုးက်ိဳး အက်ိဳးဆက္ေတြက ရွိေနတာဆိုေတာ့ ကုိယ့္ အၿပဳ အမူကုိ အထူး သတိထားရမွာပါ။ ဘ၀မွာ အသိဥဏ္ရွိတဲ့ အခ်စ္ေတြနဲ့ ခ်စ္ၿဖစ္ဖို့ သိပ္အေရးၾကီး ပါတယ္။ သံသရာ အဆက္ဆက္ ခ်စ္ရမဲ့ ဘ၀ေတြက အမ်ားၾကီး ရွိခ်င္ရွိ ေနဦးမွာပါ။ အထံုဆိုတာ ပါတတ္တာ ဆိုေတာ့ ဒီဘ၀ အသိဥဏ္ ရွိတဲ့ အခ်စ္နဲ့ ခ်စ္ၿဖစ္ရင္ အဲဒီ အသိဥဏ္ရွိတဲ့ အခ်စ္နဲ့ ခ်စ္တဲ့ အခ်စ္က ေနာက္ဘ၀ ေနာက္ဘ၀ေတြထိ လိုက္သြားတတ္ပါတယ္။ ေနာက္ဘ၀ေတြထိ လိုက္တတ္တဲ့ အထံုေလးကုိလည္း ကုိယ္က အာရံုၿပဳထားရပါမယ္။
ဘာပဲေၿပာေၿပာ အသိဥဏ္ မဲ့တဲ့ အခ်စ္နဲ့ မခ်စ္မိဖို့နဲ့ အခ်စ္အတြက္ အကုသိုလ္ေတြ မၿပဳလိုက္မိဖို့ ပါပဲေလ။
ဆရာေတာ္ အရွင္ရာဇိႏၵ (ရေ၀ႏြယ္- အင္းမ)
အလင္းတန္းဂ်ာနယ္ ၁၁.၉.၂၀၀၆
အခ်စ္ႏွင့္ ၀ိပႆနာ စာအုပ္မွ ထုတ္ႏုတ္ ပူေဇာ္ ဓမၼဒါန ၿပဳပါသည္။
ကောင်မလေး အတွက် (၉)
2 months ago
အလည္ေရာက္လာပါတယ္။တင္ထားတဲ့ ပိုစ့္ေတြအားလံုးလဲ ဖတ္သြားပါတယ္။
ReplyDeleteသတိတရားေပးတဲ့စာေကာင္းေလးမို႔ေသခ်ာဖတ္သြားပါတယ္..
ReplyDeleteအခ်ိန္ေပးၿပီးလာလည္တဲ့အတြက္ေက်းဇူးတင္ပါတယ္ ညီမေလး..
ခင္တဲ့
သဒၶါ